Sabtu, 14 Februari 2015

1ST TRIMESTER

Assalamualaikum dan salam sayang semua.

Alhamdulillah utk tahun baru perkhabaran gembira menjengah.

Syukur ya Allah.

Dah tiba masanya utk abg danial dan aisy dpt adik.

Masih baru tapi x sabar rasanya nk menulis disini. Pengalaman kalini sangat2 berbeza dr 2 yang lepas. 1st trimister sangat mencabar bagi saya. Tak pernah merasa begini rupa. Dengan morning sicknersnya. Evening sickners. Night sicknersnya. Bermula pada minggu ke 6 lagi. Tapi tak terlalu menonjol. Bila menganjak ke 8minggu bertambah hebat.
Alhamdulillah dapat merasa alahan mengandung yang berbeza utk kali ke 3.

Tak pernah lagi utk minggu ke 8 kena refer ke unit kecemasan di tengah malam buta lewat ke pagi.. cirit birit yang sangat melembikkan dn melesukan bdn. Darah tinggi tiba tiba hit 168. Turun skit 145. Turun lagi 135. Asalnya kena admit. Mohon cara baik dari doc. insyaAllah sy mkn lps kluar dr sini. Nanti sy rasa lesu sy trus ke hosp, bagitau kat doktor . Alhamdulillah. Pukul 1.45a.m dh boleh balik..

Selang 3hari kena lagi cirit birit. Taktau punca. Tiba2 cirit lagi. P plak ke klinik biasa. Lps cek semua doktor bagi ubat n setel MC trus balik n rehat kat rumah.

Selang plak seminggu cirit lagi. Kalini tak teruk sngt. Tapi masih memulas. Sakit sgt perut. Makan je ubat yg sedia ada. Alhamdulillah harini bertahan.. Muntah on off. Tapi alhamdulillah dh banyak lega sebab muntah dh xbanyak mcm minggu2 lalu. Cuma masalah angin dan nyucuk2 masih kuat. Yang abang2 dulu pun masalah nan 1 ni memang ada. Angin. Salah makan memang berangin la satu badan. Esspecially keliling perut. Rasanya tu normal bila hormon badan berubah.

Alhamdulillah minggu ni dh masuk 11minggu + +. Dh nak masuk 3bulan. Harap harap alahan makin beransur dan dapat tenaga lebih skit sebab banyak aktiviti yg kat sekolah kena setel. Macam2. MTQ. KOAKADEMI. KELAS MLM.KELAS PETANG. Semua upcoming nextweek.

Untuk rujukan. ○●○●♡♡●○●○●

How your baby's growing:

Your baby, just over 1 1/2 inches long and about the size of a fig, is now almost fully formed. Her hands will soon open and close into fists, tiny tooth buds are beginning to appear under her gums, and some of her bones are beginning to harden.

She's already busy kicking and stretching, and her tiny movements are so effortless they look like water ballet. These movements will become more frequent as her body grows and becomes more developed and functional. You won't feel your baby's acrobatics for another month or two — nor will you notice the hiccupping that may be happening now that her diaphragm is forming.

See what your baby looks like this week.

Note: Every baby develops a little differently — even in the womb. Our information is designed to give you a general idea of your baby's development.

How your life's changing:

If you're like most women, you're feeling a bit more energetic now and your nausea may be starting to wane. Unfortunately, you may also be suffering from constipation (caused by hormonal changes, which can slow digestion) and heartburn (hormones again, relaxing the valve between your stomach and esophagus). Just remember, all this discomfort is for a good cause.

Don't worry if nausea has made it impossible for you to eat a wide variety of healthy foods or if you haven't put on much weight yet (most women gain just 2 to 5 pounds during the first trimester). Your appetite will likely return soon, and you'll start to gain about a pound a week.

Thanks google

Jumaat, 13 Februari 2015

INDAH KENANGAN.

Satu.
Tiba tiba adik send pic ni kat wechat.

Kata dia. Tgh kemas bilik trjumpa.. belek2 pakat gelak kow kow ng mak.

Kacik,
Ni thn ketiga kami dimaktab. Tahun akhir. Utk abng.

Gelap.
Ya. Sedari azali mmg hitam maneh tambah plak berjemur dipulau tuba untuk pendidikan luar 5hari. Memang rentung. Balik maktab tinggal mata saja yg putih. Lain semua rentung.

Kenangan sangat!!!!
Time ni la kasih ditau orang. Kecah 1 pulau tuba. Raging tahap melampau.
"Aku cinta padamu" yg tu perlu dilafaz.
Kalau TAK. Aku kena tergantung setinggi dipucuk kelapa sampai dilafaz ayat keramat itu.
Aduhh..malu beb!!!!!!!

Di lautan.
Habis kayak aku and partner diterbalikkan. Katanya kena resque.

"Abanggg. Tolong anikucayangggg!!" Kata lecturer.. nganjengkan aku.

Walawehhh...manis bercinta..hikhik..
Restu lecturer begitu rupa. Seronok kita dimalu malu muka. Kata mereka akhirnya dia punya.

Jodoh pertemuan Allah swt dah sedia. Cepat. Lambat. Ditangguh tangguh.
Semua kuasa Dia. Yang Maha Esa.

Sama sama jaga. Sama sama baja. InsyaAllah dapat redah ranjau bahtera rumahtangga.

Yang tau satu. Aku terima dia apa adanya. Dia terima aku seadanya. Saling lengkap melengkapi. Cuba sedaya untuk lebih perbaiki diri.

Terima kasih Allah atas pinjaman ini.

Khamis, 29 Januari 2015

AISY DAN DANIAL

Ya Allah. Sedang membesar anak anak di depan mata. Moga diberi kekuatan dan kesabaran dalam mendidik mereka ke jalan yang benar.

Kadangkala ibu tak kuat nk jd ibu yg terbaik. Namun cuba menjadi yg terdaya.

Khamis, 18 Disember 2014

Anie Hamzah - SLIM EXPRESS

#DIETARY SUPPLEMENT SLIM EXPRESS#

for lady &gentlement
lelaki&wanita
TANPA BERLAPAR,
TANPA BERSENAM,
TANPA MENYIKSA DIRI,

hanya 1/2 biji kapsul Slim Express..
sebelum sarapan pagi...
anda dpt berat yg ideal badan anda.......

#Tiada lagi istilah "alamaksss baju dh abeh la..sume xmuat!!." hehe
#hight fiber 1,000mg sayur sayuran dan buah buahan tanpa bahan kimia yg membahayakn akn membakar & memecahkn lemak anda dan membuatkn anda rasa kenyang sepanjang hari. ...
#import from france
#packing thailand
#halal
#GMP
#fiber,resbery ketones,l carnitine,cactus extract,vitamin B6,cla,biotin

berminat pm sy. 019 4415547. Harga YES. Year End Sale.

Ahad, 30 November 2014

S O L A T

PINJAM 3MINIT UTK BACA NI
1. Org yg tak solat akn banyak masalah, tidak tenang, cpt marah susah nk terima kenyataan dn selalu nmpk salah orang lain.    - USTAZ AZHAR IDRUS

2. Walaupun ayah kita penagih dadah sekalipun, bila dia suruh solat, kita sebagai anak WAJIB tunaikannya.          - Ustaz Kazim Elias

3. Tidak solat punca utama penceraian dalam rumahtangga? "Jaga solat...Insyallah bahagia..."      - Ustaz Don Daniyal

4. Selalulah Solat berjemaah walau payah macam mana pun, boleh jadi jemaah itu dapat menampung pahala berlipat ganda.     - Datuk Ismail Kamus

5.Kalau kita sakit jgn takut utk solat , at least kalau mati , mati dalam solat    - ustaz haslin baharin

6. Selepas solat jangan tergesa-gesa, baca Subhanallah 33, Alhamdulillah 33, Allahuakbar 33, doa kemudian baru bangun”     - Al-Habib Ali Zainal

7. Kalau orang yang solat pun belum tentu masuk Syurga, apatah lagi orang yang meninggalkannya.     -TG Syeikh Nuruddin Marbu Al-Banjari Al-Makki

8. Jagalah solat anda. Kerana solat itu adalah hubungan antara Allah dengan hambaNya"    - Sheikh Abdullah Jahaf.

9. Menjaga solat boleh membersihkan dalaman kita. Puasa juga boleh membersihkan jiwa seseorang.     -Ustaz Dasuki Rani

10. Jgn cakap:"Pergi solat.Kalau tak,masuk api neraka!"Tapi cakap:"Jom solat,Nanti kita masuk SYURGA ALLAH sama2 ya.InsyaAllah        - TG Harun Din"

11. Kalau dalam solat tak dapat ingat Allah, mana mungkin luar solat mampu ingat Allah.      -Ustaz Pahrol. Rasulullah bersabda, Barang siapa menyampaikan  satu ilmu saja dan ada orang yang mengamalkan, maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia) dia akan tetap memperoleh pahala.

SELAMAT BERAMAL ..JGN LUPA KONGSI..
Allah Hu Robbi...
bersyukur kerana ada teman yg baik utk mengingatkan kita..
syukran..

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."