Sabtu, 30 April 2011

Hari Ini Dalam Sejarah


Belom penah terjadi selama 7thn tinggal di kuarters sini terjadi perkara macam ni. Rumah Kuarters sini ada 2 buah ja. Kalo jiran blk kampung tinggal la kami skuarga 3 branak. Kebetulan harini tinggal 2 branak ja, asben ada exam lak. Kala ni pon asben xbalik lagi.. Maybe dia xrisau kot..

Lepas main psp, makan, minum, letih2 si danial tu nak terberak lak.. Jadi tunaikan la hajat dia tu..so pintu yg nak ke toilet bilik belakang tu terbuka la lepas selesai hajat danial tu.. Lagipun musim panas so pintu tu biarkan la terbuka.. Toilet masih di dalam rumah oke, jgn salah paham.. cuma di asingkan pntu ja..tapi masih di bawah bumbung n dinding yang sama..yang pasti toilet dalam rumah yek.. ;p

Jadi pintu terbuka ja la, but pintu utama keluar masih tuutp n kunci lepas tu saya trus ja amik wuduk n solat kat bilik utama. Tapi masa tgh takbir terperasan sebalik dindng rumah ada bayang2 lelaki berjalan terus ke belakang rumah.. benti jap, tggu sat tp xnmpk patah balik pon. Jadi teruskan solat. Selesai solat zohor tu.. Tiba2 ada bayang2 kaki di pintu utama. Time tu tgh on9 fb. Sedap kan hati fikir maybe guard sklh ni tgh raound2 kot. Tgk kawasan sekolah n asrama skaligus tgk2kan rumah saya skali. Rupa2 nya TIDAKKK !!!!

Lama jgk bayang2 tu kat pintu utama, saya ngendap tepi tu..nmpk kaki trus berjalan kat belakang.. Saya ok lagi. xsampai 5 saat..risau smula, trus ke dapur n kat pintu tadi yg terbuka tu p tutup ,kunci n lock skali.. Terperasan lagi ada bayang2 tepi pintu belakang skali tu.. Trus jadi gelabah n takot gila..

Then trus call kat jaga tanya sapa yg kerja siang.. Cek2 geng jaga, tgh jaga kat sklh sana..

Apalagi ..dengan kuatkan semangat , trus ja buka pintu ..pastu dok lawan ngendap..aku tgk ko..ko tgk aku..last2 aku jerit..

""HOIII..SAPA TU??..HOIII..SAPA TU?? SAPA TU?? HUH??..AKU TEPON POLISSSSSSS!!! JAGA KO !!!???!!!'''''

Menggigil rasa.. takot tp beranikan diri jgk.. Padahal kalo aku dok diam mesti budak tu kena tangkap ngan geng2 JAGA sini.. silap aku jugak..kalo tak, lagi sedap..boleh tangkap..bole tau sapa..bole aku pon blasah dia skali.. biaq la dlm peknen2 pon..kurang asam..bekas anak murid aku rasanya yg xbrapa nk buleh blajaq tu kot !!! serius sakit hati n geram bila dpt agak2 mengagak budak tu sapa dia.. siap aku nmpk ciri2 budak tu..pakai sluaq pendek, slipar merah.gelap2 gitu..baju kale tak nampak.. tp gelap jgk kalernya..

Tapi alhamdulillah..perkara buruk tak sempat berlaku. Ya Allah selamat kan dan peliharalah keselamatan rumah, diri, dan segala2 yang ada disini dari malang2 dan pencerobohan orang2 yang tak berguna ini, Ya ALLAH..amin.


0 YOUR COMMENT... 8-):

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."