Khamis, 5 Ogos 2010

Kenapa begini jadinya ..??

Slamat mlm sume,

Hari ni padat dengan aktiviti memasing..Aku, Asben And Danial cara masing2. Aku br je tamat Kursus Peningkatan Profesionalisma Guru Matematik 2010 utk 2011 yang bermula pd 3rd till 5th Of August, Jauh tu beb, 1jam 15min tu perjalanan . Asben lak dgn tugas guru penolong kanannya n tambah lg skoolnya ada lak camping mlm ni slama 3day 2night. So mlm ni dia berkampung la dulu di sana..tinggal le me dua branak..Danial lak mcm biasa rutin dia. Bgn pagi pegi rumah ngasuh then siap bagai trus ke sklh then blk 12.30tgh , mak ngasuhnya yg amik dr skolh. Senang crita pegi & balik mengasuh yg uruskan. Ibu harap thn ni je la mcm tu kekdahnya , Kesian gak sbb kadng2 dia nk sgt ibu or abah dia yg antar & amik dia dr sklh. Jeles agaknya tgk kawan2 dia makayah derang yg amik.huhu..sabar yea anak.

Alkisahnya dr pagi td lg, mcm ada sesuatu nk berlaku..

1st,
cari mencari benda tersembunyi.....iaitu kunci rumah..aleh2 asben aku lock guna pedal ayam jek, pintu xkunci pon..seb baik dlm kwsan sklh, so slamat la sket.

2nd,
aku drive keta, seb baik xterjatuh dlm sungai..sebabnya ada divider ciput kat sebelah kiri kanan dia..so terkena rim je la.itu pon sbb mengelak dr lubang kat jambatan kecik tu..maklumla ngajar kaw pedalaman...mcm2 kena ngelak antaranya lubang, lopak, tahi lembu n ranting pokok...ni la namanya experience.Yg ngajar kat bandar kalo ko try rasa dok kat sini barang sebulan dua ,hermmm.nangeh xberlagu la jawabnya...neway, shhyy. xbgtau kat asben lg..

3rd,
paling lewat sampai kat tmpt mnggu keta, kami gilir2 keta ye kawan2..1st day aku bawa, 2nd day kak wahida, 3rd day kak tini..sian derang terpaksa terlambat skali nga aku..

Bukan itu tajuk pokok utamanya.

Gini storynya. Kan td dah ckp my asben kena tugas mlm ni kan. So tanggapan aku mesti la dia sapu bersih sgala alatan utk dibawa ke sana. Biasanya mcm tu le. Dia kan asben aku, so aku tau la..hehehe..Smasa di tempt kusus td ( maknanya aku la) bateri hset e71 aku tu dah melalak-lalak bgtau yg dia dah nk abeh (bole ckp ke bateri hset tu???konpius.ele yg alarm warning tu le ;p). So Dipikiran aku, blk nnt la aku nk charge.Kat tmpt mcm neh nk cekau kat mn? so x pikir dah le..selamat

TAPI MALANGNYA...

Time nk cucuk buntut hp tu, tercari-cari lagi, nmpknya sampai kesudah xjumpa..p solat hajat pon dgn bateri weeeeeeeeeeeek.

Sampaikan minta tlg kawan se FB tlg bgtau kat asben ttg charger itu..UNTUNG ada FACEBOOK.

Kesudahannya..adalah .........................................CHARGER berada di tempat bukan tmpt kebiasaannya..!!!!!! BUkan disebabkan my asben yg angkut skali camping..tu la sampai menyusahkan kawan2 yg duduk jauh nun di slangor suruh sms kat asben bgtau charger hset..

KNAPA JADI BEGINI ..???





0 YOUR COMMENT... 8-):

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."