Isnin, 10 Januari 2011

2nd Appointment

Hari ni kena jumpa doctot. Biasa la check up kejaan ni.. Kena la ikut dateline n ikut pusat masing2.. Maklum la kemudahan di tempat sy sgt terhad. Tapi sy trima seadanya, sbbnya ini la punca rezki kami anak beranak.

Bukan mcm org lain, bole pilih2 mn tmpt nk checkup la besalin la itu la ini la..bla,bla,bla..segalanya. Walaupun susah mcm tmpt ni, sy suka tinggal disini. Walaupun dah 7thn di sini sy masih disini sehingga 2011.

Bukan tanak pindah tp bila pikir2 baik buruk n segala diambil kira hasrat berpindah terpaksa berkubur dlm hati..Apa nk buat.

Bukan citer psl pindah mindah ni. Tapi pasal checkup ibu hamil. Masuk minggu ni dah 10 minggu 4 hr dah usia kandungan ibu.

Tak tau la depa2 ni buat apa.. Memag la kena sabar . Tp maunya 8.45 pg - 12.45 thri br abeh.. Mulanya sy adalah org ke-4, alih2 kena panggil org yg ke-15.. Hampeh..atas alasan sy bukan org kawasan dia.. Naik herannya, masuk jumpa doktot xsampai 10 minit, cuma msk 5 min trus dah ckp..''ok, siap dah..'' Hadoi..kurang2nya bodoh aku dlm kedoktoran ni kena la amik tekanan darah ka, cek apa2 lg ka yg patut m sesuai ngan ibu hamil ni...Dah la sepanjang dok mengecheck tu doktot asyik membebel ja pasai org kg ni teruk la apa la..xreti nk sabar la..apala..xlarat nk bg reason la apa..DAh KAU BUAT KERJA LEMBAM< MARAH LA ORG TUA SITU..Siap bgtau lg, dia sampai awai tercongok ja, xde org nk dtg cek kt dai..apalg aku pon balas kat dia, sy pon smpai awal doktot, sy nmpk doktot dok nyembang td..Knapa derang xpanggil..sedangkan pesakit dok melepak ja di ruang menunggu..
Aku menjawab jugak tp dlm keadaan lembut n terus terkena btg hidung..hhahhaa..Aku xmarah..Aku berlembut ja.. Aku mengiyakan ja..TApi disebalik itu aku bagi ''buah keras'' kat dia..

Hadoii3..xpaham aku..mgkin 2005, 7thn lalu berbeza dgn thn ni 2011 ni..
Apa pon , aku malas nk bunyi sbb aku hormat dgn cara derang bekerja..tu cara derang tu peel derang..membiarkan pesakit menunggu di ruang tunggu sedangkan derang melantak smpaikan 45 minit lebih..xde syif ke time rehat sedangkan derang tau masih ada 3 org pesakit. Pa salhnya abehkan dulu pesakit yg ada ni..rehat la bergilir2..

Lain kali pikir org lain jgk..
Sedangkan aku cuma , bersarapan susu segelas n kuih seketul n bertolak dr rumah kol 8 pg sbb takut lewat n lmbt dpt turn.. Dah laluan jln biasa kluar dah kena tenggelam banjir, terpaksa lalu jln alternatif yg beza jauhnya 40 min..Tapi sgt sedih n sgt xpus hati dgn keadaan camtu.

So , sesapa yg terlibat sila la berubah..kau berkhidmat utk masy kg n desa.. kena paham n kena letak diri kau mcm org2 ni..jgn anggap korang ja bijak pandai n suka2 ja layan org camtu..
BIasa la kita hidup di kg dgn bandar ni mmg sgt2 jauh beza..

2 YOUR COMMENT... 8-):

ainnoraini berkata...

tq...sudi singgah blog kak ain tu..
folow u 2....

sabar...byk2 bersabar ye...

Mama Kembar 3 berkata...

mama pun pernah merasa kes camtu, dah laa dgn penat usung perut boyot & kena menunggu lama, seksa rasa. Tp nak buat camna, nak pegi hosp private mahal. Walaupun bukan semua hosp kerajaan camtu, tp apa org kata 'kerana nila setitik rosak susu sebelanga'?

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."