Isnin, 31 Januari 2011

Keinginan

Saya sangat inginkan anak2 yg saya ada, nnt menjadi anak yg bijak pandai beramal soleh taat ibu bapa dan terbaik utk kita. Semua ibu bapa kat luar sana sgt2 dambakan keadaan itu.

Kita tau keupayaan diri sendiri sbb tu la kita berada dlm keadaan terdesak/tertekan/terlalu inginkan anak-anak mempunyai ciri-ciri terbaik itu. Tipu la kalau perasaan itu tak terlintas walau sikit pon dlm fikiran ibu bapa diluar sana. Sape yg nk tgk anak sendiri tiada masa depan, yg tiada sifat2 mulia.sape..sape ???..Sape yg nk lihat n rasa itu?? Jawapan TAK ADA.. !!!

Bukan saja terbaik di dunia ttp yg sgt peting terbaik di akhirat. Kerana doa anak2 yg soleh adalah jaminan syurga buat ibu dan bapa.

Jika keinginan ini yg kita mahukan begitu juga harapan mak ayah kita utnk kita sbg anak. Insyaallah setiap dlm solat dan doa, hanya yg terbaik utk mak ayah yg saya harapkan. moga dengan doa2 saya ini , akan menjadi bekalan utk mak ayah saya didunia dan akhirat. Insyaallah. Percaya pada hukum karma.

Berbalik dgn keinginan saya, sya xmau begitu berada dlm keadaan terdesak/tertekan dlm untk mendidik anak-anak saya utk yg terbaik. Mohon Berikan kekuatan utk menjalankan amanahMu ya Allah dgn hati terbuka dan penuh ikhlas serta penuh tanggungjawab.
Janganla perasaan mengeluh atau 'bebai' menyaluti hati ibu ini... Demi anak-anak ibu yg tersayang...

Saaaaayyyaaaannggg Anak Ibu.


p/s : i'm in 3 month 1 week n 4 days preggy

0 YOUR COMMENT... 8-):

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."