Khamis, 3 Februari 2011

Adik Dalam Tummy Ibu

''adik sudah 14 minggu kat dalam ni..''

Wah rasanya ni la utk 2nd time saya nk perihalkan masa2 indah hamil ni..

Alhamdulillah..hrni dah masuk ke minggu 14 sy hamil..188 hari lg mas untuk menunggu kelahiran..uihh lamanya lagi..tp bila baca baby ni dah 4 '' dan berat 2 1/2 oz..terasa bergerak2 plk adik dlm perut ibu ketika mmbuat entry ni.. tu la nikmat alam kehamilan ni..

kenapa kejap baby..knapa kejap adik..sebabnya..sy ni terbiasa ngan baby..tp danial anak sulong ni xmo pggl baby dia nk pggl adik dan dia abang.. ok ikutkan je la..

Tp pejam celik pejam celik dunia skrg ni terasa mcm kejap ja..siang dan malamnya..sambil dok godek2 kat link preggy ni terjumpa bnyk info2 n gambar2 perkembangan kehamilan ni..yg pasti link dlm english melambak2..tak kurang jgk link dlm BM pon..

jd sy pilih nk amik link ini.. http://mengandung.com/newsletter/perkembangan-bayi

  • Masuk minggu ke-14 degupan jantung bayi akan semakin kuat dan kita sudah boleh mendengarnya melalui ujian imbasan. Lajunya adalah 2 kali ganda kelajuan jantung kita. Pada masa ini bayi kelihatan kurus kerana belum terdapat lapisan lemak. Kulitnya juga sangat nipis sehingga kita dapat melihat saluran darahnya. Pada tahap ini juga biasanya ibu hamil akan mengalami masalah sembelit kerana pergerakan usus cenderung diperlahankan semasa hamil. Jadi elakkan daripada memakai pakaian yang ketat atau sendat agar puan-puan berada dalam keadaan yang selesa.
Maknanya ibu kena banyakkan makan buah betik n pisang nmpk gayanya.. Ngeri jgk kalau alami sembelit nih.. sbb dah terkena dl.. menangeh den !! uhuk uhuk..

0 YOUR COMMENT... 8-):

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."