Ahad, 15 April 2012

ANTARA SIFAT-SIFAT SUAMI YG DISUKAI ISTERI :

 Assalamualaikum dan salam sayang.
wah tajuk entry kali ni berkait rapat utk kapel2 di luar sana
wooopppsss..
''kapel'' yg dah sah diijabkabulkan tauuuu..

jom baca..cer tengok n hayati..betul ke..
ehsan dari laman mukabuku.

ANTARA SIFAT-SIFAT SUAMI YG DISUKAI ISTERI :
\
1.Pastikan anda ada masa untuk berbual dengan isteri setiap hari.. Semua isteri bahagia apabila dapat berbual dengan suami..\
2.Telefon isteri ataupun hantar SMS sekadar untuk menyatakan yang anda sayang ataupun rindu pada isteri.. Isteri anda akan berasa seronok dan bahagia apabila mendapat panggilan ataupun mesej tersebut\
3.Hiburkan hati isteri anda dengan bercerita, buat lawak atau gurauan yang mesra.. Setiap gurauan mengubat hati isteri dan mengeratkan hubungan suami isteri.\
4. Amalkan makan bersama setiap hari.. Berbual mesra dan nasihat menasihati semasa makan.. Amalan ini akan menarik hidayat Tuhan dan mengeratkan hubungan.. Elakkan berbual perkara yang melalaikan semasa makan.\
5. Bantu isteri melakukan kerja rumah.. Ini adalah sunnah yang dapat meringankan beban isteri, mengeratkan kasih sayang dan membahagiakan pasangan anda..
6. Amalkan mesyuarat keluarga sekerap mungkin.. Amalan bermesyuarat menarik hidayat Tuhan, mengeratkan hubungan dan menyelesaikan banyak masalah.
7. Pastikan penampilan anda anggun, kemas, bersih, wangi, sihat dan ceria..\
8. Didik isteri dengan memberi nasihat dan peringatan secara hikmah.. Jadikan tindakan dan amalan anda sebagai contoh teladan yang cemerlang.. Elakan cakap tak serupa bikin..
9. Berikan nafkah kepada isteri mengikut keperluan keluarga dan kemampuan suami.. Ramai suami mengabaikan nafkah kerana isteri bekerja.. Ramai suami yang kedekut dan berkira.. Ini menyebabkan isteri derita dan rumah tangga terancam.\
10. Jadikan penawar hati kepada isteri.. Ambil berat keperluan, kemahuan dan peka kepada emosi dan situasi isteri.. Isteri yang bahagia membentuk keluarga sejahtera..
11. Muliakan keluarga isteri seperti keluarga sendiri.. Ada suami yang membeza-bezakan antara keluarganya dan keluarga isteri.. Ada pula suami memusuhi keluarga isteri..
12. Bentuk sifat cemburu yang positif.. Cemburu tanda beriman, sayang dan endah.. Suami yang tidak cemburu adalah dayus.. Isteri amat suka apabila suaminya ada sifat cemburu.. Dia akan rasa dirinya dihargai.

Sent from my BlackBerry® 

5 YOUR COMMENT... 8-):

syafisyifa' berkata...

peringatan utk kita ni.t kasih ani sbb buat entri ni..huhu

D'aNie berkata...

ahahhaa..entry plg cepat sbb copy n paste from mukabuku jepppppp ;p

EezaLia berkata...

tumpang lalu...lama x singgah blog anie,hehhee...best la baca entry ni bole praktikkan lg dlm rmh tgga kita ;)

D'aNie berkata...

Ani pon lama xbole singgah blog alia..knapa ek?? Dah block ke..
Sila..sila..praktik n tambah2..mesti lg bahagia ^^

EverydayOnSales Admin berkata...

Hi Deeani. It's a really interesting site that you have there and I really love the posts on your lifestyle blogging. And of course, you do indeed have an adorable kid :)

Ok, just a quick introduction about myself. I am actually from everydayonsales.com and I have found your website thru google. We are a site that offers information on daily promotion / warehouse sales in Malaysia. I can see that you actually have a linkback to some other site and we are hoping that we can be part of your website, where we would actually want you include our link on your page. Of course you can visit our website www.everydayonsales.com and check us out. We can actually do a link exchange where I will list your site as a friend to everydayonsales and you website link will be put on our site. You will be part of the everydayonsales friends community :) in this link exchange and there will be many campaigns awaits for you.

Let us know whether this is possible and we Let us know whether this is possible and will communicate further on this. Do revert to me and if you do have any queries, let me know. Do hope to hear from you soon.

Regards
Chan @ www.everydayonsales.com (hy.chan@everydayonsales.com)

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."