Jumaat, 17 Ogos 2012

REBUTLAH RAMADHAN MU

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM MESRA...

brmula 21 julai hingga hari ini dah nk masuk 28hari berpuasa
Alhamdulillah bulan ramadhan yg mulia telah terisi sebaik mungkin, smoga ganjaran pahala sentiasa brsama kita semua. tetapi hendaklah kita yg mengejarnya terlebih dahulu.

rebutlah ramadhan anda. itu antara isi utama tazkirah yg sy dengar sepanjang bulan mulia ini. apa yg ada dlm bulan ni.. apa yg istimewanya..kelebihan yg mcmna yg ada. apa yg beza..
masyaAllah, masih ada yg brtanyakan soalan sebegitu. masih ada soaln seumpama itu yg perlu sy hadapi.
terus terang, sy katakan sy bukan seorang ustazah, ahli ugama para alim ulama jauh skali, sy hanya hamba Allah yg sgt kerdil, kecil,lemah dan bnyk kekurangannya..maka dengan itu sy terdorong utk perbaiki diri. menginsafi kelemahan sendiri sambil berusaha untuk terus mendalami agama Islam yg suci ini. ya sy akui sy mmg lahir dlm kluarga Islam tp tu bukn menjamin kesempurnaan iman seseorang kalu bukan diri sendiri srta didikan mak ayah yg paling utama.

macam mana sy nk hadapi soalan tadi.
subhanallah, sungguh. sungguh sy xtau nk ckp apa. dlm fikiran ni tahu. banyak maklumat sy tahu tetapi untk diluahkan dan dikongsikan brsama itu yg sy xtau cara yg terbaik utk berkongsi. takut kalau kalau bila berckp maksud sebenar dislah tafsirkan. maksud sebenar xsama spt buku yg dibaca. itu kelemahan sy, sy akui.

kadang2 teebaca kat fb atau blog2 sekelian yg sntiasa update status dgn kelebihan dan tatikh2 dlm bulan puasa sy secara tak langsung dpt mengingatkan diri ttg aktiviti atau peristiwa apa atau ganjaran apa dlam trawikh pd hari sekian dan sekian. kadang2 kita peelu baca jgn cpt ja mouse atau ibu jri schrool cpt sngt dgn info2 agama spt itu. kebanyakkan mmbawa maklumat yg sgt brguna.

sy rasa dgn kekuatan dan keikhlasan kita sbg hamba yg taat dan patuh pd Allah swt secara    tanpa paksa kita akan cari dan sentiasa perbaiki diri. jd dlm bulan mulia inilah sesuai sekali kita renung dan insafi diri. tekad untk perbaiki diri ke arah kebaikan. demi pertingkatkan amalan yg akan mnjamin syurga aljannah buat kita.

jadi renung2kan amalan dan perbuatan apa yg menolong kita ke sana. kebetulan hari ini merupakan hari penghulu segala hari,  jumaat mulia yg terakhir dlm 10 ramadhan terakhir ini. pelbagai ganjaran dan kebaikan yg mungkin digandakan yg kita tidak tahu.

kerna itulah, , rebutlah ramadhan kamu. buatlah kebaikan utk bekalan kamu. dan kerana itu tingkatkanlah amalanmu kerana ini mungkin ramdhan terakhirmu .. Allah'a'llam..

5 YOUR COMMENT... 8-):

Raimi Syazwan Abdul Rashid berkata...

Ilalliqa' ya Ramadhan wa Ahlan Wasahlan ya Syawal 1433 wa Marhaban Bikum. Salam Kemenangan dan di mohon bersama sejuta kemaafan, Selamat Hari Raya Aidilfitri 2012
♌¹³

Ziarah-menziarahi di: Sejuta Kemaafan | Selamat Hari Raya Aidilfitri | Salam Kemenagan Lagu raya pulak ada kat ♩♫Koleksi Lagu Raya 2012♬♪

D'aNie berkata...

Raimi,
nmpk mcm dh smpi 1tahap kematangan yg tak terkata.speachless...

Slmt hr raya masf zahirbatin

D'aNie berkata...

Raimi,
nmpk mcm dh smpi 1tahap kematangan yg tak terkata.speachless...

Slmt hr raya masf zahirbatin

Rohani Hashim berkata...

anie, bila nk update crita raya;)

D'aNie berkata...

hany,
itu la..rasa cerita raya melambak dah terjadi draf ..sbb bila tulis ja then tiba2 tergendala..hilang idea..
hikhikhik..jgn basi suddeeeyy

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."