Sabtu, 22 September 2012

NASI LEMAK KOPI O

Assalamualaikum dan salam mesra.

Ha ini adalah weekend selepas cuti hari Malaysia dan juga weekend yg last utk bermalas malasan serta bergolek x hengat kat tas katil dan beralih ke sofa.
Tiga beranak di rumah sbb asben ada klas, sama dgn sy thn ni adalah semester terakhir kami berperang dgn buku buku, exam exam, asgmnt asgmnt..alhamdulillah . Dengan harapan dan doa smoga semua berjalan dgn lancar hingga berjaya pakai jubah n topi 4 segi yg ada bulu bulu di bucunya. Amin.

Anak aanak?
Macam macam hal la di buatnya, saja ja sy biarkan ngan aktiviti memasing .
 Adik - mandi se awal 7.45 am. Dengan botol di mulot menyonyotnya sambil ke hulu hilir pakai slipar sebelahnya. Kejap dia naik rocking horse, superbike nya then memunggah buku buku si abang dan last skali berkelAhi dgn abang, jerit sana sini reda sket mai cium ibu..heheheee...

Abang - mngikut jadual, main main main dan nonton. Kadangkala ke hulu ke hilir dlm rumah ni. Sebelum abah dia gerak siap request kat abahnya nak apple pie..mmg feberet tuh. Mlm tadi buat kerja sekolah karangan pon siap tulis makanan kegemaran pai epal. Huhu..bersarapan roti canai. order kedai yg baru beroperasi di bazar itu, tq Habil tlg hantar.

Ibu - wah , saya mcm biasa layan pakcik goooooogle lah !! Mcm mcm haddo, sume layan. Ni jua adalah weekend yg last sabtunya berehat2 terbongkang sebabnya nnt ada kursus la, kelas usm la n mcm mcm lah halnya. Kerja? Mmg tak penah habis la uols.. uols pon cam tu jugek,kan..memasing kerja n tugasan.. .hekhek..
Sambil sambil menyelam minum air. Sambil google sambil la nengok nasi lemak kopi o. Ceritanya tentang bandar Nusajaya. Khabarnya ada program pelbagai kat situ yg pling penting ada job fair. Sesapa yg baru lepasan u tu yg xdpt offer mana2 tu ble try nasib kat situ. Kunonnya MB pun akan turun kat job fair tu, try la mana tau nk jd rezeki,kan. Rezeki kan ada di mana mana dengan berusaha insyaallah ada jalannya.Teringat plak time muet utk oral test tu. Tajuknya education fair. Hurmmmm. Not bad huh!!!

NLKO tu bersiaran dari sana mcm meriah ja sbb ada legoland booth. Nak nak plak skang ni tgh heboh pasal LEGOLAND kat johor tu kan. Kalo ikut hati suma nak p tapi apakan daya mcm jauh la plak. So pendamkan la dulu hasrat tu maybe nextime ada kelapangan ada rezeki lebih bole la bawa anak2 ke sana. Bila tgk NLKO ni rindu plak kat farah prriiiiitt3 dan fizo omar..hehehe..busy gamaknya artis2 tu yek ngan hal memasing..hehe..bby farah pun x google lg nih :-)

Anak anak yg kebosanan sebab terkurung dalam rumah :-p


0 YOUR COMMENT... 8-):

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."