Ahad, 7 Oktober 2012

7 SEPULOH YANG LALU

its my day..
yea today is my birthday.
my birthday is my best day.
oohh yeaaaa my day realy good day...

Assalamualaikum dan salam mesra.

Saat kawan kawan wish birthday kat saya.
Terbayang tentang perasaan yang mak saya rasa.
masa 7 haribulan sepuloh tahun 80 an dulu..
mesti mak bertarung nyawa nak lahirkan saya.
Mesti berpeluh peluh tok bidan menunggu.
Rasanya nak tunggu saya  tak seprti mak bidan misi menunggu kelahiran anak kedua saya.♥♡Ya, anak kedua sy memakan masa yg lama oke..♡♥
Saya keluar ikut laluan yang Allah ciptakan dengan tenaga mak saya yang  berhempas pulas usahakan untuk membolehkan sy menjenguk dunia.
Mak penah crita masa itu hanya beberapa kali sahaja dicuba.
Dengan izin Allah, mak berjaya menjadi mak kepada zuriatnya yang ketiga. Ayah bangga puteri sulongnya telah muncul di kala 2 hero heronya tengah melasak dan nak adik perempuan.
Nama saya mcm pelik sikit sbb abang2 saya sumanya pangkal h sama ngan ayah.
Asalnya ayah nak letak nama hafizah tp setiba ni jabatan pendaftaran tiba2 tukar nama sy kepada nama  skarang:-*
Mak crita saya mmg anak yg baik. Dalam pantang xsusah dan x banyak ragam..saya agak maybe macam anak kedua saya skang kot..tak banyak ragam masa dlm pantang.cuma jaundis tu dah lali dan anggap perkara biasa kebanyakkan ibu bapa skang ni.
Saya memang ditatang bagai minyak yg penuh ♥♥perasan!!!
Ya, serius. Maklumla anak pompuan sorang.
Tapi lain jadinya bila dewasa saya di suruh dan dilepaskan untuk berdikari..hingga la skang sy anak yg dijauhkan dari mak ayah TAPI sebab ditugaskan disini ya.hehehe..kalo ikut mmg nk duduk dekat2 mak ayah tapi atas nasihat ayah dia suruh berada diperantaun la dulu nanti bila dah jemu bila dah bosan baru dia suruh balik duduk dekat2 dia...huhuhu..macam2 kan  o_O

Mak Ayah, terima kasih kerana masa kecik2 dulu dari hari dilahirkan telah kau bisikkan dengan kalimah suci juga dengan kata kata supaya menjadi anak yg solehah berakal berilmu dan berguna, insyaAllah akan saya laksanakan dengan sedaya upaya.
Terima kasih juga telah menyayangi saya selama ini.
Bersyukur juga telah bersusah payah mendidik.
Teringat time Mengajar ngaji quran dengan rotan ditangan sambil sy lap hingus lap air mata takut kalo2 bacaan salah. Walopon perit tp itu la usaha mak ayah.

Mak ayah, itu semua 7hari dalam bulan sepuluh tahun 80 an
Itu la bermulanya saya.
Alhamdulillah sejak tarikh tu perjalanan yang dah ditulis dalam loh mahfuz itu telah bergerak sehingga bertemu lagi pada hari ini tujuh haribulan sepuluh dua ribu dua belas.
Semoga dengan bertambahnya usia ini perjalanan hidup yg sementara ini dpt diteruskan dengn mengutip segala harta untuk bekalan DI SANA yang kekal abadi.

P/s :: terima kasih buat asben dan anak2 di atas present yg sgt berharga...1 cake yg lazat 1 gadjet yg sedang guna ini :-P

P/s ::: tq to kawan2 yg wish besday kat fb dan tefon..


3 YOUR COMMENT... 8-):

aCik Anie berkata...

Hepy bufday..
Semoga sentiasa terus disayangi selalu..hehe..

syafisyifa' berkata...

Ani....pejah xprasan bday ani dh lpas.minta maaf tau.
Selamat hari lahir buat ani...semoga panjang umur,murah rezeki dan mudah smua urusan...semoga tercapai segala impian...amin

D'aNie berkata...

To kak Anie :-))
Tq for da wish..sayang menyayang..lalalallalala :))

To pejah
Thats ok..no probs la..
Apa apa pun trima kasih atas doa dam harapan ikhlas itu :-)))

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."