Selasa, 2 April 2013

SAYA YANG BINGUNG

Assalam to all of u.
Dalam kesegaran pagi sambil deruan angin dr ekon stadium tertutup negeri terrngganu mata yg sedia menahan dr terkatup sangat melayukan dan menggusarkan hati.

Saya ditugaskan menghadiri majlis apresiasi dan resepsi kecemerlangan pendidikan terengganu negeri anjung ilmu.

Semua warga pendidik yg terpilih. YDP PIBG dan naib YDP PIBG serta GB sedang berkampung di sini. Mendengar. Melihat. Meraikan. Mengelamun. Mengepost entry ini. Ya sgt membosankan. Sebabnya sound microfonnya terlalu ber'echo' lalu ucapan tak begitu jelas. Tambahan mata sgt mengantuk. Dan selitan serta sisipin ucapan politik yg sgt ketara. Mana taknya buku rencana tulisan C.N AL AFGHANI yg bertajuk KAFIRKAH AKU?? ya. Tak salah itu hak dia sbg MB. Dan salah satu kempen politik utk mengundi bagi PRU13 Ini. Bukan pembangkang dan juga bukan penyokong tetapi dgn rasional emosi kala ini sgt tidak menyukai strategi ini. Fullstop.

Tapi dari satu sudut sgt mengagumkan cara MB Ahmad Said menyetuh tentang isu meraih undi dan politik sebabnya tiada makian. Tiada umpatan. Tiada tuduh menuduh. Tiada hasut menghasut. Tiada cacian dan kejian. Sangat bersih dan bebas.

Cara yang baik sebegini kita perlu supaya otak waras rakyat dapat memilih dengan berhemah dan budiman.

Tapi bagi saya. Kala ini saya memang BINGUNG. Maybe perut lapar. Sarapan belum cuma minum air kosong sejuk n 1/4 roti telur lebihan anak bersarapan pagi td..hekhek..

0 YOUR COMMENT... 8-):

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."