Jumaat, 28 Februari 2014

BULAN DUA DAH LAST DAY.


بسم الله الر حمن الر حيم
  السلا م عليكوم ورحمةالله وبر كا ته

  
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم①.الْحَمْدُ لِلَّـهِ رَبِّ الْعٰلَمِينَ.② الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ.③ مٰلِكِ يَوْمِ الدِّينِ.④ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ.⑤ اهْدِنَا الصِّرٰطَ الْمُسْتَقِيمَ.⑥ صِرٰطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلَا الضَّآلِّينَ .⑦

Kehidupan kita mesti dipenuhi pelbagai rasa.

Sebagai hamba Allah yang sangat kerdil, Rasa tu mmbuatkan kita lebih Mensyukuri atas kewujudan kita di muka bumi Allah yang amat luas ini.

Oleh itu sebagai tanda rasa berterima kasih dan syukur itu mengapa kita tidak mencuba semampu bole untuk melengkapkan solat yang sangat dituntut dalam Islam. Setahu nya kita wajib mendiri kan solat. Maka berdosa andai tertinggal ia dengan sengaja.

Hatta setelah mati soalan utama yang disoal juga solat.
Bahkan Rasullullah juga menerima suruhan mendirikan solat dalam satu peristiwa yang sangat penuh mukjizat dr Allah kepada kekasihNya.yang ganjaran syurga sudah termaktub di sana namun dengan tekun dan rajin penuh tawadduk tunduk sujud kepada Allah swt,Iaitu peristiwa israk mikraj.

Lagi apalah kita ini yg hanya manusia biasa yg tentu2nya memang di suruh mendirikan solat tetapi mengapa kita ingkarinya.
Renung. Fikir. Selam. Hayati. Muhasabah diri yang penting.
Jangan urusan dunia mendahului hati.
Didik jiwa utk akhirat yang pasti. Mati pasti. Balasan dosa itu mesti. Syurga neraka itu tempat yang kita tuju.

Biarlah pabila Ketika masa masih mampu kita memilih syurga untk rumah kekal abadi maka berusaha lah ke arah itu. Bukan hanya menunggu  unttuk dipilih ke neraka yang maha dasyat dihuni.

Solat yang utama.
Solat yang wajib kita dirikan.
Jangan tinggal.
Buat dengan ikhlas.
Walau kena paksa mulanya tapi biar lah.
Daripada terpaksa menerima balasan yang dasyat ketika di akhirat kelak.

Islam anggun. Islam murni.
Islam tak memberatkan.
Solat dalam apa jua keadaan ada.
Berdiri. Tak mampu, duduk. Tak mampu, baring. Tak mampu, telentang. Tak mampu, guna mata hati ingat pada Allah. Khusyuk. Berserah. Bulat hati pada Allah. Solat.

0 YOUR COMMENT... 8-):

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."