Sabtu, 21 April 2012

Adik Aisy:: Berdiri::Telentang::Makan

Assalamualaikum dan Salam Sayang.
untuk hari ini, Adik Aisy sudah menjangkau umur 8 bulan 3minggu.
dan beratnya telah menjangkau 9.7kg
setakat ini perkembangan Adik Aisy sama ada fizikal atau mental adalah positif, Alhamdulillah.
untuk itu, Adik aisy telah berusaha untuk bangun sendiri dibirai katilnya. tgk la tu..ini baru permulaan, lama-lama bila dah boleh berdiri, seronok la gamaknya..tup tup, gedebooookk..terus telentang. sebab dengan terernya lepaskan tangan. Adik Aisy oiii, awak tu baru cuba-cuba nak bangun berdiri la, mmg le tak boleh berdiri sendirinya lagi..tak pa tak pa usaha tangga kejayaan.
memang telentang . hero la katakan..ni ha gayanya..lepas ni kena berhati2 untuk tinggalkan dia dalam baby cot tu.punya la kesian muka,,cebeikk ja.
terus belanja makan biskut..last2 ini la kekdahnya bila dapat makan, terus senyap..
oke la adik, tak pa..slow-slow improve kan perkembangan adik yea..ibu abah dan abang akan sentiasa terus menuggu apa-apa sahaja kebolehan adik walaupun skrang ni memang gigih menarik dada ke mana sahaja hala tuju adik yg cepat tu, hilang ja dari pandangan mata ibu abah terus ja menerpa ke pintu dapur, tak pun terus menarik kain langsir ibu. dan spot yang paling adik gemar skali ialah meja study abang..abeh sume kerusi meja terbalik terlangkup and seangkatan dengannya..tunggang-langgang..itu baru dengan badan, kalau dengan walker lagi haru biru keadaan rumah kita dik oiii.. dan yang tak boleh lepa mata ialah benda-benda kecik termasuk gegelang getah abeh dimasukkan ke dalam mulot comel awak tu..

teringat lak time berbuka posa ptg rabu, sempat lagi adik capai getah dan masukkan dalam mulot bila ibu suapkan nasi patut le terasa nak muntah sebab getah dah tersangkut kat kerongkong nasib baik ibu sempat nampak so cepat2 tarik..kalau tak, harusla adik telan masuk dalam perut, .setengah nafas ibu menggelabah..please adik,len kali jgn la msukkan benda2 kecik lagi ke dalam mulot awak yea..

walau apa pun, ibu akan cuba sentiasa mengawasi pergerakan Adik Aisy. tapi kadang-kadang terlelap mata jangan curi-curi merangkak ke sana sini ye..penat mengejar ^^
sayang Adik Aisy.



2 YOUR COMMENT... 8-):

Umialya berkata...

kena hati2 ngan benda2 kecil, risau tercekik mklm le anak masih kecil lg

D'aNie berkata...

Tu la, bersyukur sgt sbb smpt nampk tp itu pun dah suapkan 2kali nasi, nsb baik la tak tercekik getah tu..

*GiVe aWay*

See You Again

...... Terima Kasih Di Atas Kunjungan Anda Semua ......
Segala Coretan dan Nukilan Adalah Hasil dan Hak Milik Dari Pemilik Blog ini " DeeAnie Blogspot " tetapi ada jugak yang terselit link dari google. Terima Kasih Bagi Yang Sudi Menjadi Followers dan Meninggalkan Jejak serta Komen.

"
hiduplah seperti lilin, menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain."